Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?

Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?

Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2021” już ponad 77% internautów robi zakupy online. Sklepy internetowe przyciągają klientów z wielu powodów – oszczędność czasu, brak konieczności wychodzenia z domu, liczne promocje i szerszy asortyment. Każdego roku, okazję na dobrze prosperujący e-biznes, czy nawet poszerzenie już istniejącej firmy, zauważa wielu przedsiębiorców. Sprawia to, że rynek e-commerce rozwija się w zaskakująco szybkim tempie, a nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w najbliższych latach. Jeśli także chciałbyś rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą online i pragniesz poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, znajdziesz je w treści tego artykułu.

E-commerce – przyszłość biznesu?

Z racji na szybkość rozwoju branży e-commerce każdy miesiąc zwłoki z założeniem sklepu internetowego oddala Cię od konkurencyjnych firm, które już prowadzą sprzedaż online. Jeśli więc wciąż nie jesteś zdecydowany, poznaj kilka korzyści wynikających z posiadania własnego e-sklepu.

  • niższe koszty prowadzenia działalności

Koszty prowadzenia sklepu internetowego to w zasadzie stworzenie strony internetowej z funkcją e-sklepu oraz jej obsługa i prowadzenie. Nie musisz wynajmować lokalu, ani zatrudniać dziesiątek pracowników. Co więcej, niektóre modele sprzedażowe nie wymagają od przedsiębiorców wynajmowania lokalu oraz posiadania towaru. Taką formą współpracy z hurtowniami jest dropshipping.

  • możliwość dotarcia do milionów klientów

Sklepy stacjonarne ograniczają właścicieli do rynku lokalnego. Sklep internetowy pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, ponieważ Internet nie zamyka przedsiębiorców na reklamowanie się w określonych miejscach. Odpowiednie narzędzia pomagają docierać do ściśle określonych klientów w całej Polsce, a nawet poza jej granicami.

  • większa rozpoznawalność marki

Posiadanie e-sklepu to także większa ekspozycja w sieci, a tym samym większe szanse na dotarcie do nowych klientów. Narzędzia analityczne pomagają także w tworzeniu kampanii reklamowych, dzięki którym można budować wizerunek marki. Gdy nie masz własnej witryny, tracisz zaufanie w oczach odbiorców.

  • wzrost zysków, dzięki sprzedaży wielokanałowej

Jeśli już prowadzisz sklep stacjonarny, własny e-sklep może stać się wsparciem Twojego biznesu. Prowadzenie sprzedaży wielokanałowej, czyli sprzedawanie swoich produktów z kilku źródeł jednocześnie, może znacznie poprawić wskaźniki sprzedażowe Twojej firmy.

To oczywiście tylko kilka z zalet wynikających z posiadania własnego sklepu internetowego. Aby jeszcze lepiej zrozumieć branżę e-commerce, z dalszej części artykułu dowiesz się, jak zbudowane są sklepy internetowe i ile kosztuje ich stworzenie.

Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?

Jak krok po kroku powstaje sklep internetowy?

Sklepy internetowe muszą być tworzone krok po kroku, dzięki czemu ich właściciele mogą mieć pewność, że będą poprawnie wykonane. Zanim jednak zlecisz wykonanie swojego sklepu internetowego, odpowiedz sobie na kilka pytań, które pomogą określić potrzeby Twojego e-sklepu.

  • Kim jest Twój docelowy klient?
  • Co chcesz sprzedawać?
  • Co wyróżni Cię na rynku?

Jeśli znasz odpowiedzi na powyższe pytania, poznaj wszystkie etapy tworzenia e-sklepu.

  • budowa fundamentów strony WWW

Każda witryna ma swoje fundamenty, bez których nie będzie w stanie funkcjonować. Jest to domena, czyli unikatowy adres URL strony oraz hosting, czyli miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte na stronie.

  • wybór projektu graficznego witryny

Wybór odpowiedniego szablonu e-sklepu (przejrzystego i atrakcyjnego) oraz odpowiedniej kolorystyki dopasowanej do Twojej branży, może wpłynąć na odbiór sklepu internetowego przez odbiorców. Pamiętaj o tym, że konkretne kolory budzą konkretne emocje, więc warto zwrócić na to uwagę. Łatwy w odbiorze szablon strony to także większa szansa na to, że potencjalny klient zostanie w Twoim e-sklepie dłużej.

  • wybór grafik i tworzenie treści

Grafiki i zdjęcia na stronie muszą być wysokiej jakości, ponieważ klienci często kupują oczami. Powinny także posiadać odpowiednie atrybuty, takie jak opisy ALT (alternative text), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę witryny, co z kolei poprawia pozycjonowanie strony. Treści na stronie powinny być wyczerpujące, pisane językiem korzyści oraz zgodnie z zasadami SEO.

  • instalacja i konfiguracja e-sklepu

Instalacja takich modułów jak bramki płatnicze czy funkcja koszyka umożliwia prowadzenie sprzedaży online. Dodatkowo, e-sklep musi zostać poprawnie skonfigurowany oraz zintegrowany z zewnętrznymi systemami, takimi jak np. firmy kurierskie.

Ile kosztuje projekt strony internetowej ze sklepem?

Rynek oferuje wiele rozwiązań, które umożliwiają samodzielne wykonanie swojego sklepu internetowego. O ile takie rozwiązanie wiąże się z niskimi kosztami, e-sklepy wychodzące z takich platform zwykle nie zaspokajają oczekiwań odbiorców. Wynika to z powtarzalności szablonów witryny oraz wąskiego zasobu modułów, które tworzą funkcjonalność sklepu internetowego.

Sklepy internetowe osiągające sukcesy na rynku, są zwykle tworzone przez profesjonalistów z agencji marketingowych, takich jak WeNet. Określenie kosztów budowy takiego e-sklepu to kwestia indywidualna, z uwagi na to, ile czynników wchodzi w skład profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego. Każdy sklep jest inny i może składać się z innych elementów. Ze względu na różnorodny asortyment i specyfikę branży może wymagać konkretnych integracji z narzędziami zewnętrznymi. Każdy projekt powinien zostać dopasowany do potrzeb i na tej podstawie wyceniony.

Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?

Kto tworzy sklepy internetowe?

Proces tworzenia sklepu internetowego wymaga rozumienia zagadnień z programowania i marketingu. W innym przypadku e-sklep może nie spełniać podstawowych wymagań klientów. Jeśli nie masz pewności, jak zbudować dochodowy sklep internetowy, sprawdzonym  rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji reklamowej WeNet, która jest oficjalnym partnerem PrestaShop.

Współpracując z agencją WeNet, już na starcie specjaliści zbadają Twoje potrzeby i na tej podstawie otrzymasz bezpłatną wycenę. Możesz mieć także pewność, że sklep internetowy, który wykonają dla Ciebie specjaliści, będzie funkcjonalny, dopracowany pod kątem wizualnym i technicznym oraz będzie zgodny z zasadami SEO. Proces tworzenia profesjonalnego e-sklepu wygląda następująco:

  • budowa i instalacja e-sklepu
  • konfiguracja e-sklepu i integracja (m.in. z systemem płatności i firmami kurierskimi)
  • analiza danych
  • przeprowadzenie testów Twojego sklepu internetowego

Nie czekaj i wejdź na WeNet.pl, aby skorzystać z usług renomowanej agencji interaktywnej! Zespół specjalistów przygotuje Twój sklep internetowy, a Ty będziesz mógł cieszyć się napływem klientów każdego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *